Tanítsunk Magyarországért! program a diákokért | Diplomátszerzek
Uni UNIside 2023. október 05.

Tanítsunk Magyarországért! program a diákokért

A peremvidékek középiskolásainak ötvennégy százaléka korai iskolaelhagyóvá válik. A Tanítsunk Magyarországért! mentorprogram abban próbál segítséget nyújtani, hogy megmutatja a gyermekeknek a „településen túli világ izgalmait”. György László – a program koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos – pénteken a Miskolci Egyetemen tartott előadást.

A munkalehetőségektől távol élő felsőtagozatosokat és középiskolásokat kívánja segíteni a Tanítsunk Magyarországért! program, hogy csökkentse az iskolaelhagyók számát, ami jellemzően az elszigetelt településeken koncentrálódik. Azok a diákok, akik szinte sosem hagyják el a lakóhelyüket, óriási kihívásként élik meg az iskolaváltást. A program, ami mára 17 egyetemmel, közel 1200 mentorral, 111 általános iskolával, közel 5000 diákot érint, egyetemista mentorok segítségével kívánja kinyitni a világot. 

A Tanítsunk Magyarországért! mentorprogram segítséget kíván nyújtani a középiskolásokanak. (Fotó: 123rf)

György László a Kutatók délelőttje című rendezvény keretében mentorjelölteknek tartott előadást a Miskolci Egyetemen a Tanítsunk Magyarországért! program alapításáról és céljairól. „A fő probléma az, hogy a gyerekek tizennégy éves korukig egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritkán hagyják el településüket, ezért megpróbáltatást jelent számukra a rendszeres utazás és az új közösségbe való beilleszkedés.” Hozzátette, hogy jellemzően nincs olyan alternatíva a gyermekek számára, akire számíthatnának, mert jellemzően még a szüleik sem hagyták el településük határát – olvasható MTI közleményében.

Mobilitás

„Ahhoz, hogy a gyermekek megismerjék a világot, az egyetemista mentorok munkájára és mobilitásra van szükség.” – nyilatkozta korábban György László, ezért a program nem csupán ingyenes utazást biztosít a részvevőknek, hanem kisbuszokkal is segíti munkát. Az elszigetelt kistelepülések diákjainak lemorzsolódásának megállításában fontos szerepe lehet, ha a diákoknak még általános iskolás korukban lehetőségük van felfedezni a településeik határán túli világot, élményeket, inspirációt kapni. A kormánybiztos hangsúlyozta, a program fő értékei a tudás tisztelete, a munka becsülete és a család szeretete. Hozzátette, azt szeretnék, ha a mentorok e három érték mentén végeznék munkájukat, és a gyerekeket is ezekkel ruháznák fel – írja az MTI.

György László – a program koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos. (Fotó: Tanítsunk Magyarországért!)

Mentorálás és tehetséggondozás

A programban részt vevő mentorok feladata az, hogy feltérképezzék, miben tehetségesek a gyerekek, megértsék, mi foglalkoztatja őket, és inspirálják az általános iskolásokat, végigvezetve őket a kitűzött céljukhoz vezető úton. Az egyetemistáknak minden félévben le kell bonyolítaniuk két vállalatlátogatást és iskolalátogatást, valamint meg kell szervezniük egy pályaorientációs programot is, amelybe a szülőket is bevonják- ismertette a kormánybiztos.

Forrás: MTI

Ez is érdekelhet