Az oktatási reformok és a tanárképzés átszabása dinamikus növekedést hozott: több jelentkező töltötte fel az űrlapokat 2024-ben, ami a változások sikeres hatását tükrözi.
2024 egy olyan év volt, amikor a tanárok, a béremelés és a felvételi rendszer megújítása révén hihetetlen lendületet kapott a pedagógusképzés. Ezt Hankó Balázs, az innovációért, felsőoktatásért, szakképzésért és felnőttoktatásért felelős államtitkár hangsúlyozta az M1 műsorában.
Az államtitkár örömmel közölte, hogy a felsőoktatási felvételi jelentkezések száma növekedést mutatott: február végéig 120 990-en jelentkeztek, ami 22 százalékkal több, mint két évvel korábban.
Ennek hátterében a felvételi rendszer rugalmassága, valamint az intézkedések sikeressége áll.
„Az a cél, hogy az intézmények a térségi gazdasági szereplőkkel jobban együtt tudjanak működni, ehhez adtuk meg a megfelelő szabadságot nekik.” – tette hozzá Hankó Balázs.
A gazdaságtudományi szakok a legnépszerűbbek
Az adatokból kiderült, hogy idén is a gazdaságtudományi szakok a legnépszerűbbek, míg a második helyen a pedagógusképzés áll több mint 17 ezer jelentkezővel.
Fontos megjegyezni, hogy egyre több vidéki egyetemet választanak a jelentkezők, és növekszik a hátrányos helyzetű térségekből érkező hallgatók száma. Ezen kívül, egyre többen döntenek úgy, hogy a munka mellett kezdenek tanulni, és a 121 ezer jelentkezőből több mint 30 ezren már harminc év felettiek.
Nemzetközi viszonylat
Hankó Balázs hangsúlyozta, hogy Magyarországnak szüksége van a tudásra, és büszkén említette, hogy a magyar egyetemek egyre magasabbra kerülnek a nemzetközi rangsorokban.
Kiemelte az orvosi és állatorvosi képzések nemzetközi elismertségét, valamint azt, hogy egyre több angol és német nyelvű képzés is elérhető a hazai intézményekben, ami vonzó a külföldi hallgatók számára. Jelenleg mintegy 43 ezer külföldi hallgató tanul Magyarországon, főként Németországból, Skandináviából és Kínából érkeztek.
Book of Your Life – az ELTE-re érkező nemzetközi hallgatók beilleszkedését támogató projekt
Nyitókép forrása: MTI