Itt az új, tanulókártyás magyar Quizlet-konkurens, a Voovo

Itt az új, tanulókártyás magyar Quizlet-konkurens, a Voovo – mutatjuk, mit tud!

Szinte bármilyen tananyagból, villámgyorsan és automatizáltan készíthetsz te is tanulókártyákat. Ebben a cikkben bemutatjuk a hazai fejlesztésű Voovo applikációt és a mögötte álló csapatot.

Sok-sok elemzés és kutatás támasztja alá, hogy az úgynevezett aktív felidézés (active recall), valamint a szakaszos ismétlés (spaced repetition) messze a két leginkább hatékony tanulási módszer. Ezek a legkönnyebben tanulókártyákkal alkalmazhatóak.

Nem kicsi viszont a kihívás, hiszen óriási idő és energia átformálni egy-egy tananyagot úgy, hogy például jegyzetekből, ábrákból vagy éppen könyvekből a Quizlet-ből és társaiból már jól ismert tanulókártyák legyenek.

Ezért hát nem sok tanuló vagy iskola használja e megoldásokat olyan anyagokhoz, amelyekből még nem készültek kártyák.

A magyar Voovo egy viszonylag új, innovatív csapat, amely éppen a fent részletezett problémára válaszolt az általa fejlesztett applikáció révén.

Az appban háromszáznál is több kártyát lehet elkészíteni, akár egyetlen perc leforgása alatt, így pedig egy egyszerű, de mégis igen hatékony metódust alkottak meg a szakaszos ismétlés és az aktív felidézés használatára okosmobilos környezetben, ezzel behúzva a tanulási folyamatba a telefonokat.

Másképpen: ez egy afféle tanulókártya-alkalmazás, amely sok innovatív módszert is használ a tanulókártyák létrehozására, mégpedig többek közt szövegfelismerő algoritmusokat és hangot.

A Voovo alapítója, Hermán Benedek szerint

a diákok a tanult anyag 95%-át mindössze három nap alatt elfelejtik,

így céljuk, hogy könnyedén elérhetővé tegyék ezeket a kiváló, jól bevált tanulási módszereket.
Benedek Észak-Amerikában tanult az érettségit követően, és ekkor ugrott be neki a Voovo alapötlete. (Benedek a startupja mellett most részmunkaidőben egy okos babaruhát gyártó amerikai startupnál termékfejlesztéssel foglalkozik.)

Az alapító azonban – az Egyesült Államokban folytatott tanulmányait megszakítva – jelentkezett a Semmelweis Egyetemre, fel is vették az Általános Orvosi Karra, de egyelőre félretette ezt, hogy a cégépítésnek szentelje idejét.
Hat hónappal a tavalyi kezdés után Benedek meggyőzte gyerekkori barátját, Pethes Ambrust (képünkön jobbról balra Benedek és Ambrus), aki így ma már a Voovo társalapítója, továbbá marketing-vezetője.

A két barát egyébként a teniszpályán ismerkedett össze: tizennyolc esztendős korukig egymás ellenfelei voltak.

Ambrus most huszonkét éves, és a Budapesti Corvinus Egyetemen a nemzetközi gazdálkodás szak hallgatója. Startup tapasztalatai a jól ismert „ételmentő” Munch applikációval kezdődtek tavalyelőtt.

Üzleti angyal befektetőként nemrég csatlakozott hozzájuk Szigeti Ádám, aki korábban az Innovációs és Technológiai Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára volt.

De dolgozott 3 évig az EMMI Oktatásstratégiai Főosztályának vezetőjeként, jelenleg pedig az Óbudai Egyetem kancellárja. Így a tőkebefektetés mellett szakmai tudásával is segíti a fiatal csapatot.

A három kulcsember mellett a team tagja még Kovács Viktória, a BME gazdálkodás és menedzsment hallgatója, Szalai Réka, aki az angliai Warwick egyetemen tanult biomedical science-t, és szeptemberben kezdi az orvosi egyetemet Magyarországon, továbbá Bogár Zsombor, aki harmadéves hallgató a Budapesti Corvinus nemzetközi gazdálkodás szakán.

Az applikáció tervein tavaly májusban kezdett el dolgozni Benedek, és 2021 vége felé érték el az MVP (minimum viable product) szintet az app-pal. Magát az MVP-t egy 25 fős csoporttal kezdték el tesztelni, majd – a pozitív visszajelzéseket követően – 2022. április elején kikerült az online store-okban az app.

A kis hazai csapat pedig influencereket kezdett „toborozni”, többek közt Brazíliából, Franciaországból, Indiából, sőt, még Ausztráliából is csatlakoztak tanulással kapcsolatos tippeket adó fiatal influenszerek.

Ennek megfelelően egy negyedév alatt tízezer letöltőjük lett százötven országból, továbbá több mint 120.000 tanulókártyát hoztak létre a Voovo-ban.

Hatalmas érték az is, hogy az aktívabb felhasználók átlagos app-használati ideje 3.5 óra!

A lengyelek kevéssé aktívak

Az e-learning piac egyébiránt az ezredforduló óta a kilencszeresére (!) nőtt: a Global Market Insights globális piackutató cég szerint az e-learning piac 2020-ban 250 milliárd dollár lehetett, és mához öt esztendő elteltével további, évi átlagos 21 százalékos növekedési ütemet mutat. Állítólag 2027-re a piac mérete meghaladhatja az egymilliárd dollárt, azaz a 430 milliárd forintot…

Ez annak is köszönhető, hogy a diákokban és az iskolákban is megnőtt a piaci kereslet és a hajlandóság arra, hogy pénzt költsenek a tanulási alkalmazásokra. Jelenlegi célcsoport az orvostanhallgatók, akiknek a legrelevánsabb az applikáció nyújtotta segítség.

A későbbi tervek között a B2B piacra való betörés a cél, hogy a nagyvállalatoknak és az oktatási intézményeknek is lehetőségük legyen az applikáció használatára. A terjeszkedés szempontjából ez egy nemzetközi színtérre született applikáció, amit az is erősít, hogy a – fentiek mellett – a Fülöp-szigetekről is akadnak immár felhasználók.

Mivel számukra kiemelt az ügyfélélmény, a folyamatos visszajelzés, így hetente készítenek a felhasználókkal interjúkat, ritkábban mélyinterjúkat.

A cél a jövő tanév végéig a 200.000 letöltés, és a hazai orvosképzésben egyharmados piaci részesedés.

tanulás

Számos, igen sikeres applikáció van, ám a hazai csapat értékajánlata igen egyedi, továbbá a kártyalétrehozási sebességünk több mint 10-szer gyorsabb, mint versenytársaiké. Igaz, hatalmas hátrányuk az a rengeteg – felhasználók által már elkészített – tanulókártya, amelyek versenytársaik alkalmazásaiban elérhetők.

Ugyanakkor

a nagy app-okból már ma támogatott a tanulókártya importálása!

Óriási versenytársaik vannak, köztük a hatalmas piacvezető Quizlet, viszont előnyük, hogy ma már bármelyik Quizlet kártyacsomagot lehet importálni a Voovo-ba. Jelenleg pedig a többi versenytárs applikációjából való importáláson dolgoznak.

Az első tízezer felhasználó eléréséhez fontos volt egy marketing büdzsé is, amit a befektetésből tudtak finanszírozni. A következő nagy mérföldkő a webes applikáció fejlesztése, amit leginkább igényelnek felhasználóik a visszajelzések és a UX interjúk alapján.

Mindehhez a közeljövőben szeretnének bevonni újabb üzleti-angyal tőkét, 40 millió forintnyi euró körüli értékben.

 

Ez is érdekelhet