Everguest: Akik tőzsdére viszik a szobákat | Diplomátszerzek
Munka UNIside 2023. február 17.

Akik tőzsdére viszik a szobákat

Magyarország leginnovatívabb turisztikai startupjának a működésébe tekinthetsz bele Kovács Noémi, az Everguest társalapítójának és cluster revenue menedzserének segítségével.

Az interjú az UNI 2023 kiadványban jelent meg.

 

A revenue management első hallásra nem annyira beszédes, mint a többi szállodai munkakör. Pontosan mi a feladata és hogyan lesz valakiből revenue menedzser, akár az Everguestnél?

 

Revenue menedzserek általában a turisztikai szektorból jönnek, rezervációs/értékesítési vagy front office területről. Talán rendhagyóbb módon, gazdasági-pénzügyi tanulmányaim során leltem rá e munkakör szépségeire, hiszen

[kiemelt]hihetetlenül motiváló, hogyan lehet a múltbeli statisztikák elemzése által adatvezérelt módon stratégiát építeni és az eredményeket nyomon követni. Objektív, mégis izgalmas témakör ez. A revenue management során lényegében nap mint nap tőzsdére visszük a szobáinkat.[/kiemelt]

Egy tökéletes piaci környezetben ezer vendég ezer különböző áron foglalna szobát. Szerencsés voltam, mert Gyenes Ákos revenue management mentorprogramjában tanulhattam meg minden fortélyát ennek a szakmának. Ő a mai napig mentoromként van jelen az életünkben a revenue üzletág szakmai vezetőjeként. 

 

Kinek ajánlanád ezt a pályát? 

 

Azoknak, akiket leköt és kikapcsol, ha statisztikákkal építhetnek stratégiát, miközben komoly szállodaigazgatókkal és tulajdonosokkal kell megvívniuk a csatákat és átadni a szakmai érveket a kiválasztott stratégia mellett. A revenue managementhez erős gazdasági és piaci szemléletre van szükség. Amit turisztikai elemekkel tudunk színesíteni. 

 

„Hiszünk abban, hogy a képességek megléte a legfontosabb faktor egy adott munkakörben, minden más tanítható.” (Fotó: UNI)

 

Beszéljünk az Everguest cégről! Milyen egy startup élete? 

 

Az Everguest egy innovatív, könnyen skálázható megoldást nyújtó turisztikai techcég. A vendégkommunikáció, a yield és revenue management, valamint az online marketing területén működünk. A szállásválasztási folyamat három döntő tényezőjére, az árra, a vendégértékelésekre és az online megjelenésre építve valósít meg adatvezérelt megoldásokat. Kiszervezett, költségcsökkentő, bevétel- és hatékonyságnövelő szolgáltatásokkal. Valamint folyamatosan fejlesztés alatt álló szoftverrel ad választ a turisztikai piac kihívásaira. 

[kiemelt]Attraktív startupként tekintenek ránk, hiszen a home office mellett sem csökkentjük a szociális kapcsolódásainkat. A rugalmas, hibrid munkavégzés ellenére olyan környezetben vagyunk, ahol még online is tízórás karácsonyi bulit tartunk.[/kiemelt] 

 

Hogyan érinti az Everguestet az aktuális gazdasági helyzet, a háborúhoz köthető ellátásilánc-probléma, az inflációs környezet? 

 

Turisztikai startupként erősebben ki vagyunk téve a makrogazdasági hatásoknak. A járvány különböző hullámai komoly válsághelyzetet okoztak az iparágunk számára. A pandémiában azonban folyamatosan voltak felívelő szakaszok. Ezek segítették a profitabilitás visszanyerését, vagy legalább a veszteségek minimalizálását. Az elszabaduló költségek, az energiaválság azonban eddig sosem látott mértékben sújt le az iparágra. Ezt bevételi oldalról lehetetlen lekövetni, hiszen a fogyasztóink reálbére és diszkrecionális jövedelme egyaránt csökken. Így az utazás mint luxustermék kiszorulhat a mindennapjaikból. A legtöbb partnerünk tudatosan ügyel a vendégélmény megteremtésére és a kiváló minőség biztosítására. Így az alacsony kereslet folytán kialakuló növekvő versenyben előnnyel tudnak belépni az elkövetkező időszakba. 2020-ban krízisben alapítottuk az Everguestet, és már-már azt sem tudjuk, milyen lehet válságon kívüli időszakban növekedni. 

 

Milyen elvárások vannak az Everguesthez belépők felé, azaz mik az alapvető elvárások képességben, tudásszintben az adott szakmaterületen belül?

 

[kiemelt]Hiszünk abban, hogy a képességek megléte a legfontosabb faktor egy adott munkakörben, minden más tanítható. A revenue management üzletághoz például gazdasági-pénzügyi érdeklődésre van szükség.[/kiemelt]

Így ha egy jelentkező komfortosan érzi magát a számok világában, hozzánk hasonlóan izgalmasnak látja az adatokban lévő mintázatok felismerését, kiaknázását és vizualizációját, és ezt be is tudja mutatni, jó esélyekkel tud elindulni ezen az úton. Ezzel szemben a reputációs üzletágunkba erős idegennyelv-tudást várunk az új belépőktől. Az ambiciózus karakterisztika és a digitalizáció iránti érdeklődés minden csapattagunknál jelen van. Emellett a havi több csapatépítő programunk magában hordozza, hogy a humánérdeklődés sem árt. 

 

Milyen sikerei vannak most a cégnek, amelyek alapján vonzó munkahely a fiatalok számára? 

 

Magyarország leginnovatívabb turisztikai startupjává váltunk. 2020-ban a pandémia kezdetén indultunk el, és ez idő alatt a partnereinknél folyamatosan piaci növekedés feletti eredményeket tudtunk elérni. A neves partnereink száma megállíthatatlanul nő, elképzelni is nehéz, hogy milyen növekedés lehet még bennünk a válságot követő időszakban. Jelenleg a reputációs szoftverünk fejlesztésén dolgozunk, így nálunk minden megtalálható, amitől egyediek lettünk a piacon. Manapság kiemelten fontos a digitalizáció, illetve hogy készüljünk a jövőre. Itt valóban számít a munkatársak véleménye és a meglátásaik. Velünk fejleszthetik a termékeket, a kreativitásukat pedig kiemelten értékeljük.

[kiemelt]Az Everguest koncepciója világszinten egyedülálló és innovatív csakúgy, mint a működésünk. Akár húsz órában is rugalmas home office vagy hibridmegoldásban lehet dolgozni sőt, az órák köré szervezhető a munka (part time és full time is elérhető). Nekünk fontos, hogy ne csak a munkahelyen kívül érezzük jól magunkat, hanem a kollégáinkkal is.[/kiemelt]

Mindenkivel hosszú távon képzeljük el a közös munkát, és azon vagyunk, hogy ez lépésről lépésre meg is valósuljon az illető növekedési tervével, amelyet rugalmasan, az ő tempója szerint alakítunk. 

 

Milyen az ideális jelentkező? Leginkább milyen szakterületről érkező pályakezdőkre van szükség? 

 

Turizmus és vendéglátás, illetve gazdasági szakokról érkező fiatalokkal bővítjük folyamatosan a csapatunkat. Az angolnyelv-tudás mind beszédben, mind írásban alapfeltétel, hiszen több külföldi munkatársunk miatt a vállalati kommunikáció nyelve az angol. Emellett legalább egy további nyelv ismerete erősen ajánlott. Jelenleg az Everguestnél 15 különböző nyelven tudunk kommunikálni egy közel 30 fős csapattal. 

 

NÉVJEGY:

Kovács Noémi 28 éves.

  • A Corvinus Egyetem angol nyelvű business and management szakán végzett.
  • Jelenlegi beosztása társalapító és cluster revenue menedzser.
  • Egy Harry Potter-maratonnak sosem tud ellenállni.

 

Ez is érdekelhet